Don't be afraid of OPPOSITION.

Remember, a kite rises against not with the wind.

Tuesday, March 20, 2012

Pemimpin India DAP Menyokong Presiden Sri Lanka, Mahindra Rajapakse





Hairan betul apabila DAP yang melaungkan kebencian mereka terhadap Mahindra Rajapakse, Presiden Sri Lanka tiba-tiba menyokong Negara Sri Lanka.

Ini bukan sebarangan helah BN tetapi bukti wujud melalui sumber kami daripada: http://www.lankanewspapers.com/news/2011/11/72878_space.html. Apakah pemimpin DAP kini sudah berdolak ke arah menyokong apa yang dilakukan oleh Kerajaan Sri Lanka adalah betul?

Pemimpin DAP yang dimaksudkan disini adalah M. Manogaran (Ahli Parlimen Teluk Intan) dan Senator Dr. S. Ramakrishnan (Ahli Dewan Negara - DAP). Ini jelas menunjukkan bahawa pemimpin India di DAP tidak bersehaluan.

Ungkapan yang dipetik daripada kenyataan ini (tidak begitu jelas, sila layari laman sawang yg tertera di atas) berbunyi:

"Two Malaysian MPs who are very vocal about the situation in Sri Lanka now say that only Colombo can resolve Tamil problems, not any other country or government."

Adakah ini bermaksud bahawa mereka menyerahkan masalah ini kembali kepada Kerajaan Sri Lanka dan hanya berdrama dan bersandiwara di depan rakyat Malaysia mengenai ketidakpuashatian mereka terhadap Kerajaan Sri Lanka? Kenapa perlu ada sesi penyerahan memorandum di Parlimen?

"It seems the war in Sri Lanka is over but the conflict is not, he added. But we want to make it clear that we are no apologists for LTTE (Liberation Tigers of Tamil Eelam)."

Kenyataan di atas juga jelas menunjukkan bahawa mereka tidak mahu campur tangan dalam isu Sri Lanka dan tidak ingin menyokong LTTE. Ke nyataan ini yang keluar daripada pemimpin India DAP jelas menunjukkan bahawa sokongan terhadap LTTE hanya dalam Malaysia dan bukannya terbuka di arena antarabangsa!

"If necessary we are willing to join hands with the authorities in Sri Lanka for this, he said. We have spoken in the past about the conditions in Sri Lanka. Now that we have visited Sri Lanka and India, we know where we stand. - IANS"

Kenyataan terakhir ini pula menampakkan kesediaan ahli DAP menyokong dan membantu Mahindra Rajapakse (yg kini memerintah Sri Lanka) tetapi berpiket dan berdemo yang DAP tidak sekali sama menyokong Kerajaan Sri Lanka.





Apakah sebenarnya motif DAP dalam isu ini? Adakah mereka juga menggunakan nasib malang Tamil Eelam dalam meraih undi kasihan daripada rakyat Malaysia? Adakah ini patut? Saya merasakan bahawa gelagat ini lebih kejam daripada pembunuhan Kerajaan Sri Lanka terhadap Tamil Eelam.

Persoalannya, adakah DAP kini hanya menggunakan situasi dan keadaan yang sedia ada untuk mencari undi simpati dan menjadikan isu Sri Lanka sebagai alat meraih undi? Fikir-fikirkanlah!!!!

Penangmali: DAP yang kononnya memperjuangkan hak asasi manusia khususnya rakyat Tamil Eelam kena menjawab kepada kenyataan di laman ini.

P. Ramasamy nampaknya sekali lagi tidak bersehaluan dengan rakan DAP yang lainnya! Why Is This Lying Kolaveri among DAP leaders!!! Pssst....apa lar depa ini, cakap tak serupa bikin lagi...cakap satu pulak, buat lain pulak!!! Teruk punya DAP kaigal lar depa ni!!!! Rapla jingga!!!

No comments:

Post a Comment